Usch och fy...


Kommentarer
Postat av: Bumsan/Johanna

Usch o fy! Orolig har man varit... men det ni har fått gå igenom är ju fruktansvärt. Jag blev helt klart ledsen av att läsa detta. Mina tankar finns hos er främst, men även era nära o kära! Önskar er allt gott det vet ni och att medicineringen ska fungera. Finns alltid här om det skulle vara något! Stora kramar till er båda!!

2010-11-30 @ 11:02:41
URL: http://bumsis.blogg.se/
Postat av: Jessica

Usch vilken resa, nu håller jag tummarna att medicinen fungerar och att Peter blir frisk! Det låter ändå hoppfullt!

Det är som du säger lisa av två skitdiagnosen är denna den bästa.

Krya på dig Peter och ta hand om varandra som ni alltid gör och alltid gjort. Det är verkligen ni två sen den dagen i folkhögs matsal =)

2010-11-30 @ 11:23:15
Postat av: sotarlena

Har inte hört av mej för jag ville inte eftersom Vi inte är såå nära kompisar. Kan bara säga hoppas medicinen verkar och att Ni kommer att kunna leva ett normalt liv som möjligt efter detta. Dt är aldrig roligt att bli sjuk...men ibland blir inte livet som man hade tänkt sej... utan man får göra dt bästa av dt ändå. Hoppas Ni trots allt får en riktigt fin jul. Kramar till Er båda.

2010-11-30 @ 11:33:56
Postat av: Cissi

Hej vännen! Fy ändå att läsa vad ni går igenom just nu. Tänker på er massor.. Ta hand om varandra och andas. Bra att ni äntligen hamnat hos en läkare som vet vad den pratar om och som tar hand om er på denna resa. Hälsa Peter så mycket så får vi höras senare, jag förstår att de är mycket nu så jag kommer inte att ringa. Men som sagt jag tänker massor på er!!

Stor kram på er

2010-11-30 @ 12:44:40
Postat av: Mia

Jag känner igen mig. Det du skriver om att skaka inombords, det har jag gjort i nio månader nu och får fortsätta skaka ett tag till. Men det blir vardag till slut, man lär sig leva med det och vara tacksam för varje bra dag man får.

BRA att ni anmäler, det leder till att VC måste ta itu med sina rutiner och kanske blir det lite bättre då. men det är en låååång procedur, vår är inte klar ÄN och det är snart ett år sedan.

Jag håller alla tummar jag har för att Peter ska svara på medicinen. Det var så roligt att se er i måndags, han är ju för underbar som har humöret på topp trots allt. Och er kärlek är såå stark och ni kommer att klara detta med bravur. ni har en kärlek många avundas! Jag hoppas vi kan ses framöver, kanske ni orkar komma på en kopp kaffe inom snar framtid, hågge ser fram emot att lära känna er bättre, tyckte att ni var så trevliga så.

Ta hand om varandra! KRAM!

2010-11-30 @ 12:57:04
URL: http://detarvimorvarlden.blogg.se/
Postat av: Malle

Jag vet inte vad jag skall säga...vilken gräslig tid. Och vilket fruktansvärt besked! även om det nu var på den bra-iga skalan....

Krama din man extra hårt från mig som vet hur det är att förlora sin!

Vi håller tummar och tår här i Göteborg!

2010-11-30 @ 14:02:19
Postat av: Susanne

Usch,vad ni båda fått gå genom.Bra att ni är två o kan stötta varandra.Det är inte så lätt att vara stark.Tänker på er o hoppas allt blir bra,o att medicinen fungerar.Tänk på er själva o vad ni behöver.

Sköt om er o ta hand om varandra.

Många kramar

2010-11-30 @ 14:23:36
Postat av: Saras Inredning

Oh my God! Vilken pärs - vilken resa!! Vissa rader läste jag om och om igen för att verkligen förstå.



Jisös så förbannad man blir på den klanten som tagit prover och sett att något var FEL men ändå inte gått vidare?!! Inte tagit om provet. Slagit igenom journalen och valt att inte göra något. HUR tänkte han/hon? Slarv, stress eller what?!



Jag röstar för en anmälan även från er! Bra att det blir en Lex Maria anmälan men det ger sällan något? Jisös...



Pewh... jag kunde inte förstå vad som hänt men nu gör jag ju det.



Och det är aldrig rätt tillfälle..



Hoppas att tomten är extra snäll mot er i jul!



Tusen KRAMAR!!

/Sara

2010-11-30 @ 14:27:57
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Linda Bergmark

Men fy va hemskt!!!! Hoppas verkligen att han mår bra snart!



Blir så förbannad när jag läser om läkarn på vårdentralen!! Du gör helt rätt i att anmäla!!! Vi har precis bytt vårdcentral till en privat VC här i Umeå efter att vår gamla gjort fr m ånga missatag nu.



Tänker på dig/er o hoppas allt går bra!! Massor med kramar!



/Linda

2010-11-30 @ 14:28:53
URL: http://cirkusbergmark.blogspot.com
Postat av: Matmia

Oj, vilken resa ni har gjort, både efter vägarna och i livet...Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska funka med medicinen och det måste vi ju tro på! Stor kram till er båda....

2010-11-30 @ 14:55:19
Postat av: [email protected]

Håller tummar och tår för att medicinerna fungerar Styrke kramar till er båda

2010-11-30 @ 15:16:33
Postat av: Margareta Norlin

Hoppas att allt ska bli bra till slut. Vårdcentralen i Vindeln är ett stort skämt. Svärmor blev felbehandlad, fick inget provsvar mm. mm. och dessutom hade dom inte ens skrivit in i journalen att hon varit där.....men räkningen fick hon betala. "Vet i fan" om man själv skulle bli sjuk om man inte far till veterinärstationen i Vännäs.....man får säkert bättre uppföljning och diagnos där

2010-11-30 @ 18:12:05
Postat av: anna

jag vet inte vad jag ska säga bara att jag tänker på er och hoppas innerligt att allt blir bra tillslut..sköt om er!

2010-11-30 @ 18:43:50
URL: http://annaunga.blogg.se/
Postat av: Hanna

NÄ FYYY FAAAN VA JOBBIGT!!!!!!

Hoppas verkligen att det kommer gå bra och tomten kommer med den viktigaste julklappen av alla EN FRISK PETER!!!



Håller alla tummar jag har och hoppas hoppas hoppas!!!!

Kram Hanna

2010-11-30 @ 19:32:26
URL: http://teresiagok.blogg.se/
Postat av: Micke

Oj...fan....blev änna lite berörd här.

Önskar er allt gott.....kram!!



2010-11-30 @ 20:02:10
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Lucas

Mycket trist med sån vårdcentral, ännu tristare att Peter är sjuk och alla är vi ju oroliga över hur det ska gå, men alla håller hårt i alla tummar och hoppas på det bästa! För självklart så ska det bara gå bra!!!

Prövningar är hårda och hur man än tror kan man ändå inte förstå hur det känns för andra förrän man själv varit där.

Men som ni vet så finns vi där alltid vilken tid än på dygnet och det vi kan hjälpa med det hjälper vi med, precis som ni hjälpt oss alltid.

Kramar från Herrarna Lund

2010-11-30 @ 20:38:33
URL: http://lucas1962.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh va råkigt ! Lucas och jag pratade ikväll och fick höra vad som hänt med er. Det ska bli bra ,vi alla som träffat er och känner er håller tummarna så klar för er båda. Kram Monica

2010-11-30 @ 21:05:55
Postat av: Charlie

Tänker på er!!!!!!

2010-11-30 @ 21:14:07
Postat av: L8

Man tror aldrig det händer en själv eller ens familj eller vänner... Men det GÖR det ibland. Och man blir alltid lika chockad!



Fy vilken vecka ni haft och det är många som tänkt varma tankar och hållit tummar m m för er! I allt mörker måste det ändå kännas lite skönt att så många bryr sig (även om det känns jobbigt att prata om det med allt och alla) gissar jag!



Nu siktar vi mot hoppet om att mediciner ska fungera, att hädanefter blir det bara bra läkare, sköterskor, resultat och att ni får lugn och ro att läka!



SÅKLART ska ni anmäla Vårdcentralen! Vilket "misstag"! Så får det bara inte gå till i Sverige! Är det verkligen ett I-land vi lever i? Kan man inte ens lita på vår sjukvård? Helt vansinnigt faktiskt...



Massor av kramar från hela familjen!!!

2010-11-30 @ 21:17:55
Postat av: Annisen

Det var inget roligt inlägg hörrö. Och vilken klantig läkare ni råkade ut för, tur att den andre hade ögonen med sig.



Ni fixar det här!



//Kram Anna.

2010-11-30 @ 21:18:21
URL: http://annisen79.blogspot.com
Postat av: L8

Man tror aldrig det händer en själv eller ens familj eller vänner... Men det GÖR det ibland. Och man blir alltid lika chockad!



Fy vilken vecka ni haft och det är många som tänkt varma tankar och hållit tummar m m för er! I allt mörker måste det ändå kännas lite skönt att så många bryr sig (även om det känns jobbigt att prata om det med allt och alla) gissar jag!



Nu siktar vi mot hoppet om att mediciner ska fungera, att hädanefter blir det bara bra läkare, sköterskor, resultat och att ni får lugn och ro att läka!



SÅKLART ska ni anmäla Vårdcentralen! Vilket "misstag"! Så får det bara inte gå till i Sverige! Är det verkligen ett I-land vi lever i? Kan man inte ens lita på vår sjukvård? Helt vansinnigt faktiskt...



Massor av kramar från hela familjen!!! <3

2010-11-30 @ 21:19:57
Postat av: Anonym

Vi hoppas verkligen att allting kommer att ordna sig till det bästa och att medicinen fungerar. Ta hand om er, massvis med kramar från mig och Patrik. <3

2010-11-30 @ 23:11:09
URL: http://lillannaa.blogg.se/
Postat av: Mats Å

önskar er båda god framgång. Önskar av hela mitt hjärta att peter skall bli bra och komma tillbaks på jobbet. Han behövs. Kram på er båda

2010-12-01 @ 02:43:52
Postat av: Gempa

Jag hoppas att du/ni vet att jag alltid finns!!! När som helst och hur som helst!!

Hör bara av er! Alla mina tankar går givetvis till er.

Love you vännen

Kram från Gempa som

2010-12-01 @ 21:49:41
Postat av: ejmis

Jag vet precis vilket helvete ni går igenom. Är i Umeå nu...min sambo opererade bort en hjärntumör idag.

STYRKEKRAM!!

2010-12-01 @ 23:01:29
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: kicki

Oj vad ni varit med om...skickar en stor kram till er....

2010-12-02 @ 19:30:47
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: Lennart

Usch, det där låter riktigt ruggigt. Det är sånt man inte alls vill vara med om. Vet inte riktigt vad jag ska säga men sänder några varma kramar och hoppas det här går bra för er båda.

2010-12-02 @ 20:08:22
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ella

Tänker på er..

Håller med om att det ska vara en anmälan på Vdc..Ojoj..så dåligt..

Kram till er..Hör av er bara,om det skulle bli mera besök o dåligt väder p slippa pendla..Vi finns ju på Ersboda..

Ella o Anton..

2010-12-06 @ 11:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!